تجلیل ازعید قربان با کنسرت نعیم پوپل در شهر وانکوور کانادا
امان معاشر امان معاشر

افغانهای مقیم ولایت براتش کلمبیا کانادا روز دوازدهم دیکابر در سالون ( بمبی بانکریت حال) واقع درناحیه سوری شهر وانکوور طی محفل شانداری تجلیل بعمل آوردند

درین محفل آقای راتب( رحیمی) ریس انجمن افغانهای مقیم بی سی در رابطه به فضیلت های عید قربان این جشن مذهبی صحبت نموده عید قربان را مظهر وفا داری ،عشق،سخاوت ومروت دانسته توجه حاضرین را به حیات هموطنان بی بضاعت ما بخصوص یتیمان وبیوه زنان جلب نموده ودشواری های اقتصادی واجتماعی را یک تراژِد جبری  از طرف منافقان ودلاان جنگ ویرانی  بر مردم مسلمان وبا دیانت ما دانست.

آقای  رحیمی با صحبت مبسوط از هموطنان خواست تا دست مدد ومروت به نیت کمک مالی به هموطنان نیازمند ومستحق که در فصل سرما حیات فلاکت بار دارند دراز نمایند .

درین محفل هنر مند پر آوازه ودوستداشتنی ما نعیم (پوپل) با اجرای کانسرت  اشتراک نموده دنیای خوشی وسرور به حاضرین بخشید نعیم( پوپل) به جواب سوال گفت:( از خداوند عالم درین ایام مبارک آرزو دارم که فقر وبد بختی را از وطن ما بر چیند. من همیشه  حیات سخت هموطنانم رابخصوص در سرما زمستان بدیده دارم  وبا توان خود در پی مدد وهمدردی آنها سهیم می باشم. هفته گذشته به همکاری تلویزون نور در شهر سانفرانسیسکو امریکادر محفلی به همین منظور ترتیب یافته بود  با اجرای کانسرت  اشتراک نمودم. در نتیجه در حدود 40000 دالر جمع آوری وتوسط اشخاص موظف به منظور کمک به نیازمندان هموطنم در سر ما زمستان در افغانستان ارسال گردید. امروز با  نیت جمع آوری کمک در محفل مبارکداشت عید قربان که از طرف انجمن افغانها مقیم بی سی کانادا  تر تیب گردیده است اشتراک دارم . وهمچنان در هفته آیند  بنا به

دعوت خانمهای مقیم لاس انجلس که در راس آنها خانم مهربان زوهره جان یوسف قرار دارد با اجرای کانسرت خود اشتراک خواهم نمود.)

در محفل در رابطه به دستگیری وکمک هموطنان ما بخصوص یتیمان وبیوه زنان در افغانستان

 در فقر وگسنگی در سر ما زمستان بسر می برند گفتگو های با عده انجام دادم . خدمت شما ارجمند خواننده گان تقدیم میدارم.

حاجی بریالی( خدایار) یکی از تجاران نامدار کشور ماست که در ناحیه برنابی مربوط شهر وانکوور سالون بزرگی را به منظور ادای نماز واجرای مراسم مذهبی با تمام امکانات در خدمت افغانها رایگان قرار داده است. میگوید:.(کمک به هموطنان نیازمند ما در سر ما زمستان وظیفه هر مومن افغان است همین که دانستم پول تکت کنسرت به هموطنان نادار ما در افغانستان ارسال میشود انیشه خیر خواهانه رهبران این محفل را ستوده  با احساس انسانی واسلامی سهیم شدم. از خداوند به رهبری انجمن قوت می طلبم تا با براه انداختن چنین محافل به منظور یاری و دستگیری یتیمان وبیوه نان وطن ما بیشتر سهیم شوند.)                    

پهلوان قیوم قهرمان  نامدار وطن ما که درسالهای 1346 الی1349 افتخار قهرمانی ملی را با خود داشت گفت:(عید قربان نماد سخاوت و وفا داری به در گاه خداوند است هر انسان با دیانت باید چون گل زبیا وخوشبوی باغ اجتماع خود باشد واز خار بودن که سبب اذیت دیگران می شود پرهیز دارند. معاونت به هموطن ضرورت مند یک دین بر هر انسان مسلمان است . من هم در رستورانت خود که افغان چوپان نام دارد با برگذاری چنین محفل به امید کمک به هموطنان فقیر ونادار وناچار خود سهم خواهم گرفت.)

سید همایون (ایشانزاده) یکی از شخصیت های اجتماعی وفرهنگی افغانها در شهر وانکوور است گفت:.(من سالهای زیاد شده درین شهر مهاجر شده اولادهایم درین شهر تولد وکلان شده به فضل الهی همه انها بزبان فارسی می خوانند وصحبت مینمایند . ایام رقتبار اطفال افغانستان دلهارا جریحه دار میسازد، برایم غیر تحمل خواهد بود که اولاد هایم را لحظه به جای انها ببینم من وقتیکه از پلان محفل عید قربان از طرف کمیته افغانها به منظور جمع اوری کمک به یتیمان وبیوه زنان افغانستان خبر شدم جریان را به دوست نزدیک خود نعیم جان (پوپل) هنر مند مردمی خود قرار دادم برادرم نعیم جان با کمال خورسند قبول نموده حاضر به اجرایی کانسرت که پول تکت های آن به ضروتمندان به افغانستان روان میشود گردید. من این را مایه سربلندی خود وبرادرم نعیم جان( پوپل) میدانم.)

وحید جان( گل) یکی از اشتراک کننده کان محفل گفت:(این اقدام خیر به منظور کمک به ضرورتمندان عمل کاملا انسانیست به فکر من ما افغانها در هر امور مصارفات خود از صرفه جویی استفاده نمایم تا بتوانیم ازین مدرک  یک هموطن خود را دستگیر شویم خداوند اجر آنرا میدهد.)

داود( فقیزاده) مسوول فرهنگی انجمن افغانعای مقیم بی سی گفت ( برایم جای افتحار است که در امر امور فرهنگی هموطنانم خدمت میکنم وبا استفاده از آن با براه انداختن چنین محافل هموطنان خود را در افغانستان کمک میشویم)

 اقای راتب رحیمی گفت( درین محفل با اجرایی کنسرت هنر مند هنجره طلایی نعیم جان پوپل مبلغ (9652)دالر از مدرک فروش تکت ها واعانه هموطنان جمع گردیده است.)

 در جریان کنسرت نو جوان افغان وقهرمان ملی کانادا(سلیمان جان عمر معروف) که دها مدال به گردن داشت با جرای هنر نمایی هنر کراته مبلغ صد دالر به اطفال افغانستان به مقصد کمک اعانه نمود.

در جریان صحبت هایم از نیات نیک هموطنانم ومهر واخوت آنها شعر شاعر دوست داشتنی سیاووش( کسرایی )یادم امد که گفته است.  

 

  من و تو ساقه یک ریشه هستیم
 نهال نازک یک بیشه هستیم
جدایی مان چه بار آورد ؟ بنگر
شکسته از دم یک تیشه هستیم

محفل در اوج خوشی وسرور تا دو بجه شب دوام نمود.


December 14th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها